BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, September 24, 2011

"wHo aM I?? , I'm SpideRMan!!" :P

Salam...dipetang sabtu yang santai ini, sambil2 beristirehat mengadap laptop nih..terasa ingin pula aku berkata-kata dan berkongsi citer ngan korg nih. PERSEPSI.


Chewahh!! tuhla dia 'persepsi'...persepsi atau pun pandangan la kan maksudnya atau menurut kamus dewan (haah...aku bg maksud dari kamus dewan lagii hehehe...)

  • persepsi (persépsi):  gambaran atau bayangan dlm hati atau fikiran (tentang sesuatu), pandangan (menerusi pancaindera), tanggapan: kekuatan imaginasi, kepekaan dan ~nya terhadap alam dan kehidupan memberikan gaya dan pengucapan yg khusus pd karya-karyanya;
Meh la aku nk berciter sketkan... aku bawakan perkataan ini kat korg kerana nk mengkaborkan tentang pandangan org terhadap aku nih. Persepsi orang yang baru mengenali dan selepas mengenali aku.


Situasi 1: didalam bas
Girl: awak nk pegi mana?
Aku: saya nk ke kuantan.
Girl: belajar kat UFO (universiti bkn nama sebenar) ke?
Aku: ye.
Girl:awk tak cuti ke?bkn ke skrg bdk UFO tgh cuti?
Aku: oh tak, sy amik lain(tak dpt diterangkan disini, atas sb2 tertentu) so xleh nk cuti.
Girl: umur awk ni berapa?
Aku: (dengan senyum manis sket menjawab) 28 (korg jgn percaya nih)
Girl: eh betul ke nih?akak la nih...tak cayalah saya.
Aku:(senyum lagi..)
Girl: akak tak nampak mcm 28, nmpak cam 20-23 cam tuh
Aku: (hagak2 la dik oii... muda sgt tuu kot nk cover pun)senyum je la aku punn...


Situasi 2: di foyer e-learning(sesape yg tau nih,bagus! haha)
Man: Assalamualaikum
Aku:(jwb salam dlm hati je..takut aku)ye..ada pe?
Man: Kita satu kelas kan bleh grup sm2 tak tuk assgn nnti?
Aku: oh bleh je kalu nk join grup.
Man:nk panggil pe ye?
Aku; Musalmah (bkn nama sebenar aku ni)
Man: sy Rahim (nama pilihan suka hati aku),dulu ijazah kat cni ke?
Aku:eh tak saya bkn budak edu dulu, dari UiTM(bangga nih bdk Uitm).
Man: habis nih umur berape?
Aku:(ape habis2?igt  habis citer ke) 28(cam kat atas tad gak, jgn percaya nih)
Man: lorh...igt bdk fresh baru masuk..kecik je nengok.
Aku:(ewah2 tad sopan bkn main, nih siap ckp suka hati je) eh tak.. sy dh amik diploma n ijazah n dh keje setahun..(wat action sket...hahaha)


itulah situasi2 yang aku hadapi, bila org baru nk mula kenal aku kan..pandangan diorg terhadap aku yang kelihatan nmpak muda la dari umur sebenar. Ye aku mmg bersyukur bila org kata aku nih awet muda..aku suka je n terima kasih bagi pujian tuu. tapi bila bab yg lebeynya ialah bila dorg cam tak nk caya umur tuh siap compared ngan fizikal aku. "eh betul ke ni umur awk ni?", awk xnmpk mcm 28 jew"... siap nk persoalkan umur aku plak. Hahaha..xpela kan anggap la tu suma kebaikan tuk aku kelihatan lebih muda. Persepsi or first impression org kat aku cam tula..kdg2 aku dh dpt agak dh ape yg diorg nk kata kat aku sb dh slalu terjadi mcm tuh kat aku smpi tak igt dh nk kira.. 


sama gak la yang bila dh kenal aku pun diorg still nk ckp "xpe u tak perlu risau walaupun umur u dh 28 u still look young".. hmm ye korg.thanks menyedapkan hati aku nih.  Apa2 pun nk nmpak muda??? korg senyumlah selalu yer!! hihii... Sentiasa senyum bukan saja nmpak muda, tapi dapat menghindarkan penyakit dan kita dapat pahala. (pasal tajuk n perkara yang aku tulis nih korg relate kan lah sendiri eh..mesti korg bijak meneka kan... who am i?im spiderman!) like sgt2 sebut cam dlm movie Spiderman tuh.

Okies tawan2..meh kita dgr lagu nih sesame nk?
from Muse~CanT TaKe My Eyes oFF YoU 



**  "You don't have to drive any BMW or Mercedez or Skyline to be gorgeous. Be an imam in prayers. Dats how I define gorgeous. You don’t have to have nice voice and hush me wif lovely songs to woo me. Recite the Kalamullah, Al Quranul kareem.

Dats how i would melt. You don't have to be rich for me to love you. Please have a kind heart. Thats more than enough for me and my parents 2. Nobody’s perfect. You are nobody. So you are more than perfect for me.." ~(http://PakarCinta.com)

0 comments:

HaLaMaN Jay Arr