BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, June 11, 2011

MeRenUng DiRi

SALAM ....


beza aku ngan dia bagai langit dan bumi.... melihat dia yang teratur cm tuh aku
cm tak leh nk trima kalu aku bleh jad cm dia kan..
but people changes rite... berubah ke arah kebaikan xpe kan...
jadi pabila aku cuba merenung diri aku nih...byk sgt kekurangan pada aku...
dah aku tanya pada diri aku.. layak kah aku untuk dia?
dia byk gak la buat aku berfikir, muhasabah diri aku...
dia bersahaja je dlm berkata2 dgn aku...
aku nih mmg la tak leh nk kntrol sgt kan.. ahahhaa...
kawan aku pesan: jgn la merendah diri sgt... kita pun ade kelebihan
setiap dari kata memiliki perkara yg lebih dan kurang..
untuk jadi baik, kita mesti berkawan dgn org yang baik...
aku pernah terbaca satu artikel ni: jika kita berkawan dgn 
seorang pembuat mnyak wangi, kita juga akan mendapat faedah darinya..cthnya:
kita dapat bau yang harum ketika bersamanya dan secara tidak langsung
mgkin kita memperoleh ilmu darinya. dan..jika kita berkawan 
dgn pembuat besi kita akan mendapat percikan besi 
yang bleh melukakan diri kita... itu hanya la perumpaan 
dari artikel tapi menarik tuk di kongsi... :) 
aku percaya gak..yang aku bleh menuju kebaikan...
semoga aku juga mampu menjadi sepertinya..InsyaAllah... :)
** sedang search smthin kat internet terjumpe lirik nih.. nice..

Sampai bertemu
Abadikan cinta ini di hatimu
Kenang daku di setiap ruang waktu
Usah diragui dan bersedih hati
Bersabarlah meniti sepi
Kejauhan ini

Sampai bertemu
Kudoakan sejahtera di hatimu
Dan semoga dibukakan semua pintu
Jalan bahagia
Antara kita
Dengan izin dari-Nya

Hingga bertemu
Aku 'kan selalu menunggu
Biarpun sering ku diuji
Dalam penantian menyiksakan ini
Tak kupeduli
Hingga bertemu
Jangan lupa pada janji yang dulu
Satu yang indah dalam hidupku
Satu itulah dirimu

Sampai bertemu
Kudoakan sejahtera di hatimu
Bersabarlah mengharungi liku hidup ini
Aku 'kan setia menanti

0 comments:

HaLaMaN Jay Arr