BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 15, 2011

L.I.S.T.E.N

untuk dia yg pernah....
   aku boleh mendengar bicara mu, stiap luahan yang engkau lafazkan ku sematkan dihati. setiap patah bait bicara itu aku ambil sebagai azimat untuk mewarnakan kehidupan kita dulu...
aku alunkan setiap langkah aku dengan memberikan dirimu cahaya agar kau dapat bersinar dengan kilauan itu..ya aku cuba sinari hidupmu..agar kau dpt merasakan apa itu kehidupan.
rusuh dihati aku, engkau tak perlu ambil tahu sb aku selindungkan untuk dirimu yg pernah tenggelam dlm kegelapan.. aku berusaha untuk mu dan aku agar kita peroleh kemanisan bersama..hingga aku abaikan siapa aku dan jadi bkn aku... pernah aku nyatakan malah berulang kali dgn mu kita perlu menuju jln putih dan berseri itu namun dirimu masih tidak sedar..kau hanya mahukan aku jadi lilin menerangi ruangan mu yang kelam yang memaksa aku terseksa membakar diri...
   dan aku ketika itu masih bertahan dgn mu agar kau dapat menyedari khilaf diri..kekurangan mu, aku sedia trima malah itu adalah kekuatan mu utk diriku...
dan aku masih mendengar..mendengar bibit2 yg sudah mula agak kasar dari aku. kerana kau tetap disitu bersama senyuman yg aku lakarkan pada dirimu. senyuman aku jadi palsu untuk aku dan dirimu seakan tidak menyedari aku disisi..dan dirimu hanya mendengar keluh aku dan hanya sekadar mendengar... engkau sepatutnya mendengar hati aku bersamamu bukan suara kasar aku padamu semata.. engkau tetap keras disitu mahukan aku terangi cahaya gelitamu yg sudah tak mampu utk aku kilau kan.
   masa mengubah pemikiran aku dgn engkau yang hanya kaku mendengar shj... aku disuluh cahaya dari atas langit dengan memandu aku  kepada hidayah yg sebenar. lalu aku pesongkan cahaya utk mu kepada diri aku yg sebenar..bagi mencari aku hambaNya yang Satu. aku patut didengari dari dulu olehmu..sejak mula lagi tapi kau seolah kebal tak terlut sekalipun dgn titis air mata aku..kau mmg begitu dan ttap begitu hanya mendengar suara hati sadismu.
    tika aku langkah dengan cahaya baru dgn meninggalkan mu..kau terduduk, kau laung2 kan mahu mendengar segala rasa aku.. tika itu juga aku bekukan diri agar diri aku tak terusik oleh angin sendumu. dan kini jgn kau cuba tiupkan kembali walau ade seketika aku masih terdengar desir bicaramu.
   kini aku mahu bebas membawa cahaya indah itu bersama aku..bersama Dia yang Satu. Dia yang Maha mendengar umat dan hambaNya yang beramal kepadaNya. 


semoga kau menyedarinya...


*we huv to listen when smone trying to express their feeling.. we shud respect too...

Listen to the song here in my heart
A melody I start but can't complete
Listen to the sound from deep within
It's only beginning to find release
Oh the time has come for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own, all 'cause you won't listen

Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried
To say what's on my mind
You should have known oh

Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what
You've made of me
I followed the voice, you gave to me
But now I've gotta find my own

You should have listened
There was someone here inside
Someone I thought had died
So long ago

Oh I'm screaming out
And my dreams will be heard
They will not be pushed aside or worse
Into your own
All 'cause you won't listen
Listen
I am alone at a crossroads
I'm not at home in my own home
And I've tried and tried
To say what's on my mind
You should have known oh
Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what
You've made of me
I followed the voice, you gave to me
But now I've gotta find my own

I don't know where I belong
But I'll be moving on
If you don't, if you won't

Listen to the song here in my heart
A melody I start, but I will complete

OH now I am done believing you
You don't know not what I am feeling
I'm more than what you've made of me
I followed the voice you think you gave to me

But NOW I GOT TO FIND MY OWN
MY OWN

0 comments:

HaLaMaN Jay Arr