BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 23, 2013

nini Cokelat mula berbicara kembali```~~~

Assalamualaikum... hi guys!!

Jap2..mau membersih dulu sawang di blog ni, hehehe... kalu kat umah den ni, den vacuum ni. hahaha.
cam dh berkurun lama je tak update blog ni, mcm visitors plak..asyik jengah2 je blog sendiri tp xwat pe2 pun.. xde la bizi cuma no idea, no passion to write, to share, to spill da feeling here... ok now i think it is the time to continue what i had left.. :)

Starting keje di johor half of dis year 2013 rase mcm biasa jer, nothing to be excited to face. Bila berkenalan dgn kak ina, org yg first aku tak kenal jupe smpi sana alhamdulillah. Sweet je orgnya..baik plak tuh. bila dah kenal lama2 boleh kamceng nih..klaka la orgnya.. kalu agak ngok ngek.. dia lebih lagi kots ahaha (ya ampun kak ina). rajin orgnya..bleh la wat menantu ni. okies dh citer pasal kak ina. house mate sorg lagi ustazah ko.. aku kabo ni..ustazah hokey.. ustz niza namanya cantik gak orgnya hehe..lemah lembut..aku hade? jwb le sendri.. ;p . aku duk sana kena jaga budak2. hehhe..sronok gak.. muka aku wat belagak sket ahah tapi diorg mmg tak takut pun kat aku hehe.. Actually tmpat keje aku 1st agak seram gak aku tgk,tp malas nk layan kn.. korg paham la kan nama pun asrama. kalu tak nmpak horror mana nk ade kelas kan...haa gituu.

1st day lapor diri... gi jbtn ss (sc soc), al maklumla dtg awal 1st day..smpi pjabat pun tak bukak lg hehe.. so g jengah jbtn kak ina n ustz niza.. tgk2 dh ade org dtg..hebat ni betul cgu ni bagus dtg awal keje..(pikiran aku kena anta anak bini keje or skulah la tuh). ape lagi berkenalan sepatah dua...manis jgk orgnya ahahaa.

Then dalam pukul 8 baru la dpt gi jbtn sendiri..sc department. Wooo... terkejut tgk org sc suma mcm tak mesra ko... aku cubala wat muka semanis mungkin... owh...ouchh..no respond hokeyy.. diam je la teman kat cni. then ade satu org yg chantek dtg tegur n bermula sesi berkenalan dgn bakal rakan2 sekerja.. barula bleh 'in' sket. ATI, SHA, KAK JU, CGU RAHMAN BIO, CGU KHAIROL, CGU HAKIM...suma dh ckp2, tanya soklan...hehe.. soklan paling glamer umur brape?pas tuh wat terkejut plak bila dh bgtau umur..hailaaa.. 2nd question, maklumla nmpak muda ahaha.. 'dh kawen blum'.. nih mls nk citer...hahaha.. tapi ade sorg minah nih tekum sgguh dpn lappy dia..(AKMAL namanya..) dlm hati aku cbuk benar dia ni. xpela...nnti jela borak dgn dia.. haaa...selepas itu akmal ni yg aku kenal skrg bukanla yg dulu rupernya.. baru ko tahuu..hihi..
ok la..satu kepala dgn dia,gila2 like me. karoks also can ahaha.. pakar kaunseling nih aku habaq mai..


okies itu jela dulu nk tulih pun.. nnti next entry br aku tunjuk gmbr haha.. korg nk tgk ke tak suka hati, tiada paksaan.. kerana blog ni aku yg punye.... hahaha..


tazkirah sket.. 
Refleksi diri, lihat diri dan muhasabah diri. Lihat dan nilai diri kita, (banyak amalan kita yang sebelah kanan atau yang sebelah kiri)? Dimana kekurangan kita, perbaiki dan tingkatkan keimanan kepada Allah.

Antara petikan Biografi Sejernih Sinar Matamu, Prof Dr Muhaya


0 comments:

HaLaMaN Jay Arr