BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 30, 2013

From da 1 quote ~~

Asslamualaikum w.b.t..  
Segala puji Allah Tuhan semesta alam.. selawat dan salam kepada Baginda S.A.W.


"Don’t worry about failures, worry about the chances you miss when you don’t even try.” .....Love this quote

Baguskan ayat perangsang kat atas tuh. bila kita pkir..n think again.. actually failures is about to nurture us growing up, we can learns from mistake, then its make us to evaluate the weakness, what we had did wrong, how to solve the problem, to handle, to do the right things.. ain't it?!!

Failure ataupun Kegagalan dlm bahse melayunya.. Semua org takut gagal, tapi siapakah yg berani? Orang yg berani adalah org yg tidak takut menghadapi kegagalan..kerana ape? kerana bagaimana kita mahu bertemu kejayaan jika kita tidak bertemu kegagalan terlebih dahulu? Orang yg berjaye tanpa kegagalan adalah org yg bertuah bg saya kerana kehendaknya berjalan seiring dgn kejayaannya. tetapi ia adalah lebih manis bila kita kenal kegagalan terlebih dulu..betul tak? 

Bila kita mempunyai peluang untuk bejaye..kenape tidak untuk kita teruskan,penentunya adlh usaha.. tapi rezeki adlh milik Allah. Doa pula menjadi senjata untuk kita meminta padaNya dalam memberkati usaha kita untuk berjaye.

Pada sy..percubaan atau peluang perlu kita lakukan, siapa kita untuk menentukan gagal atau berjaye dlm hidup sedangkan sikit pun kita tidak melakukan apa2.. lakukan yg terbaik dulu..buatla apa yg termampu..yakin dgn diri kita bleh lakukan.. pasti impak positif akan terhasil... ' USAHA TANGGA KEJAYAAN' :)

* im just talking to myself...
** owh.. i have a big things to do...
*** n... im counting the sweet days of my life... :)

0 comments:

HaLaMaN Jay Arr